måndag 16 juli 2012

Ett lyckat kultursommarjobb

Det har varit en ära för mig att få jobba med dessa 32 talenterade ungdomar. Jag kommer att sakna er och aldrig glömma våra tre veckor tillsammans. Jag har lärt mig en hel del nya saker, allt från att dansa till att möta media och kritik.

Kultursommarjobbarna har fått en hel del beröm, men också kritik. Vi har fått lära oss att allt inte är svart och vitt. Dessutom har vi fått uppleva baksidan av artistlivet.

Jag skulle vilja börja med att berömma backstagegruppens fyra medlemmar. Trots att vi ofta har försvunnit i skymundan, hade projektet inte varit så uppmärksammat om det inte vore för oss. Caroline - dina filmer blev suveräna, jag är så stolt över dig. April - vår mästerfotograf! Dina bilder blev riktigt bra. Alexandra - vår duktiga sminkös! Tack vare dina snygga ansiktsmålningar gick barnen ännu lyckligare från föreställningarna. Tack för att du även hoppade in och hjälpte till på bloggen när jag hade annat att göra.

Innan jag lämnar över lösenordet till Stockholms Stad skulle jag vilja få tacka för mig. Jag skulle även vilja tacka Malin Strömdahl och Tiina Lindberg, våra fantastiska coacher som har lärt oss mer än vad vi har kunnat begära, ni har även stöttat och jublat med oss.
Jag skulle även vilja tacka Adam Maquard och Ingrid Soto Tobar, utan deras vilja och engagemang hade projektet aldrig kunna genomförts. Ni har lyckats lösa många av de problemen som vi stod framför.

Slutligen skulle jag vilja tacka Anna Mangfors vars drivkraft inte är att undgå: du har förebildligt lett projektet hela vägen . Du en suverän ledare som kan hålla många bollar i luften. För mig och många andra kommer du alltid att vara en förebild. Vi får inte glömma att utan dig Anna hade detta aldrig genomförts!

Ett stort tack till alla fantastiska Kultursommarjobbare! Dansare, sångare, skådespelare, instrumentalister och dokumenterare: lycka till i framtiden! För utan er hade vi aldrig fått så mycket beröm och aldrig kunnat väcka så stor uppmärksamhet. Må våra vägar korsas i framtiden.

Ännu en gång, tack till Adam, Pami och Anna som möjliggjorde detta inlägg!

Tack för i år och håll era ögon öppna på www.stockholm.se/kultursommarjobb för mer information om nästa år!

Nu kommer ett sista bildregn:
Linnéa Bodén


Gruppfoto. Saknas: Alice Borg, Ida Gustafson, Anna Magnfors

Johanna Dahlborn




Gruppfoto nummer 2

Linnéa och Johanna



Camillas fötter...

Gruppfoto nummer 3



PROGRAMMET


The Final Gruppfoto

Av Emma Kragelund

PS! Glöm inte att titta på våra fina uppträdanden: http://www.youtube.com/channel/UCn4SfLpU7xETeKW0UZH-zow?feature=guide

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar